آيا ساپورت براي دختران و زنان تهديد است؟

آيا ساپورت براي دختران و زنان تهديد است؟

چرا ساپورت خطرناک است؟
استفاده مداوم از ساپورت‌ها و لگينگ‌ها (يا شلوارهاي استرج) بيشتر از قبل همه‌گير يا به عبارت بهتر همه‌پوش شده است! معمولا وقتي پديده‌اي خيلي روزمره و عادي شود مشکلاتي که مي‌تواند ايجاد کند به خوبي ديده نمي‌شود.
به گفته دکتر صفارزاده،جراح و متخصص زنان و زايمان، ساپورت‌ها به خودي خود مشکل خاصي براي افراد ايجاد نمي‌کنند اما در مورد پوشيدن آنها بايد توجه داشت که اين لباس‌ها رطوبت را در خودشان نگه مي‌دارند و از همين طريق مي‌توانند باعث ايجاد عفونت‌هاي قارچي شوند. متخصصان پوست هم استفاده مداوم از لگينگ‌ها به طور خاص و لباس‌هاي تنگ به صورت کلي را به هيچ‌وجه توصيه نمي‌کنند؛ «پوشيدن اين لباس‌ها به خصوص در مورد افرادي که مستعد اگزما هستند ممکن است ريسک ايجاد تحريکات پوستي و خشکي پوست را بيشتر کند و در زمستان خشکي و اگزماي پوست‌ اين گروه از خانم‌ها بيشتر شود.»
کاشت مژه: مژه‌هاي‌تان مي‌ريزد!
در اينکه مژه‌هاي بلند و برگشته زيبايي چشم‌ها را بيشتر مي‌کند، هيچ شکي نيست. همين علاقه به داشتن چشم‌هايي گيرا باعث شده عده زيادي از خانم‌ها جذب کاشت مژه شوند بدون اينکه از آثار خطرناک آن خبر داشته باشند. دکتر احساني، متخصص پوست، مو و زيبايي در مورد تاثيرات نامطلوب کاشت مژه هشدار مي‌دهد:«من بارها ديده‌ام کاشت مژه روي مژه‌هاي قبلي فرد باعث ايجاد اسکار(زخم) شده و چند تا از مژه‌ها ديگر اصلا درنيامده‌اند.» علاوه بر اينکه ممکن است مژه‌هاي اصلي خودتان را از دست بدهيد چشم‌هاي‌تان را هم در معرض خطر اگزما قرار خواهيد داد. اين اگزما در اثر حساسيت به چسب‌هاي مژه اتفاق مي‌افتد؛ چيزي که مسئله را خطرناک مي‌کند باقي ماندن اين مشکل تا سال‌ها بعد حتي بعد از برداشتن مژه‌هاي کاشته شده است.
لژ بهتر از پاشنه نيست
کفش‌هاي لژدار بعد از کفش‌هاي پاشنه بلند جاي خودشان را در کمد خانم‌ها باز کردند. بعضي از خانم‌ها فکر مي‌کنند چون لژها در کف کفش پخش هستند و مثل کفش‌هاي پاشنه بلند روي يک نقطه فشار وارد نمي‌کنند بهتر هستند اما در نهايت بايد بدانيد پاشنه بلند يا لژ بلند فرقي نمي‌کنند، هر دو به يکسان آسيب مي‌رسانند. دکتر فائزي پور، متخصص ارتوپدي و فوق تخصص جراحي زانو، در گفت‌وگو با سيب سبز گفت: «از نظر ارتوپدي پاشنه مناسب براي خانم‌ها 2 تا 4 سانتي‌متر و براي آقايان 2 سانتي‌متر است.» فرقي نمي‌کند کفش شما پاشنه داشته باشد يا لژ اندازه هر دو آنها هر اندازه که از اين مقدار استاندارد بيشتر باشد باعث درد کمر و زانوها مي‌شود و به مرور زمان شما را دچار مشکل خواهد کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: آيا ساپورت براي دختران و زنان تهديد است؟سلامت
[ سه شنبه 28 آبان 1392 ] [ 16:59 ] [ علی امیدی ]
[ ]